Pierwszy lot tanimi liniami lotniczymi, czyli wypad do Pragi w październiku 2005 r.

Pierwszy lot tanimi liniami lotniczymi,

czyli wypad do Pragi w październiku 2005 r.

W roku 2005 zapragnąłem znowu gdzieś polecieć, bo jak mówili bohaterowie filmu „Wniebowzięci” człowiek musi sobie od czasu do czasu polatać. Wybór padł na czeską Pragę, bo tam latała nasza rodzima firma lotnicza o nazwie Centralwings i oferowała przelot za cenę 45 zł., tak więc trzeba było przetrzeć szlak i zobaczyć jak się „je” te tanie linie.

Praga, Centralwings, podróże

Miasto i jego zabytki miałem obcykane z poprzednich, młodzieńczych wypraw, tak że mogłem robić za przewodnika dla żony, szwagierki i syna (kiedyś jak Czesi mieli jeszcze sklepy Tuzex – odpowiedniki naszych Pewexów, to za jeansami Levisa z likwidowanego, firmowego Tuzexu na starówce zjeździliśmy Pragę wzdłuż, wszerz i na ukos). Tak więc po około 3 godzinnym oczekiwaniu na opóźniony samolot (wtedy jeszcze nie płacili odszkodowań za takie opóźnienia) i krótkiej chwili lotu (szwagierka Mania była debiutantką w tym momencie w lataniu i miała jak najbardziej pozytywne skojarzenia zmysłowe z pierwszym lotem związane) wylądowaliśmy w Pradze skąpanej w jesiennym słońcu. Pogodę mieliśmy rewelacyjną, bo po pierwsze codziennie mieliśmy super słońce i zero opadów, a do tego temperatura praktycznie przez cały pobyt oscylowała około 20 stopni na plusie. Zwiedziliśmy wszystko co się dało z zabytków, które pamiętałem z poprzednich pobytów, a dodatkowo zaglądaliśmy kierowani dziecięcym pytaniem „a co tam jest” do wszystkich interesująco wyglądających dziur i zakamarków.

Centralwings, podróże

Fajne było też to, że w przypadku syna obudził się duch podróżnika i pomimo swego młodego wieku – 3,5 roku, nie marudził nic a nic przy zwiedzaniu kolejnych miejsc. Trzeba też wspomnieć, że Praga ma fantastyczną sieć komunikacji publicznej z dobrze zorganizowanym metrem, tramwajami i autobusami, choć głównie korzystaliśmy z naszych własnych nóg. Fantastyczne mają też Czesi jedzenie – knedliczki, smażeny syr i pyszne czeskie piwo, to rzeczy, które obowiązkowo musiały znaleźć się na stołach klimatycznych knajpek.

Wyspacerowaliśmy się za wszystkie czasy, popiliśmy piwa i podjedliśmy dobrych rzeczy, ale niestety pobyt zleciał błyskawicznie i trzeba było wracać do rzeczywistości. Buntowała się również ku temu przyroda i w ostatni dzień temperatura drastycznie spadła, tak żeby nie było żal wracać do domu. Pobyt w Pradze był rewelacyjny, wszystkim się podobało a miejsce polecam każdemu! Tanie linie okazały się nie tylko tanie, ale też bardzo wygodne (dużo szybciej niż pociąg Warszawa-Praga) i bardzo przyjemne dla kieszeni (dużo tańsze niż pociąg Warszawa-Praga).

<< poprzedni wpis         następny wpis >>